Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

Paspoort dreigt te vervallen van minderjarige dochter

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Allerlei
Previous topic :: Next topic  
Author Message
Faraday

PostPosted: Tue 18 Sep 2018 - 08:15    Post subject: Paspoort dreigt te vervallen van minderjarige dochter Reply with quote

Geachte,
mijn vrouw en stiefdochter van 10 jaar oud zijn van Oekraïne, hebben de Oekraïense nationaliteit en zijn in België gedomicilieerd. Ik ben de stiefvader(Belg) en bij het uitreizen, bijvoorbeeld na familiaal bezoek te Oekraïne, is er een ouderlijke toestemming vereist van de vader uit Oekraïne voor de dochter, jaarlijks te vernieuwen bij een notaris aldaar. Nu zijn er wat wrijvingen gekomen tussen de relatie van mijn vrouw en haar ex-man en we hebben in het kort een ouderlijke toestemming nodig om het paspoort van de dochter te vernieuwen op de ambassade van Oekraïne te Brussel, maar hebben niet de vereiste ouderlijke toestemming van hem. Via een bepaalde procedure voor de rechtbank in Oekraïne kan het alleenrecht worden afgedwongen voor de moeder maar dan is het document zeker vervallen en is onze dochter in een soort van niemandsland. Vraag dus of er aan een vervallen paspoort juridische consequenties vast hangen (bijvoorbeeld verblijf België, reizen in de EU) en vooral hoe zwaar. Hartelijk dank bij voorbaat.

Back to top
Publicité

PostPosted: Tue 18 Sep 2018 - 08:15    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Menina

PostPosted: Tue 18 Sep 2018 - 10:20    Post subject: Paspoort dreigt te vervallen van minderjarige dochter Reply with quote

Beste,

Als u nog hoopt op advies van Jungle zal ik u helaas moeten teleurstellen: zij is sinds begin dit jaar met dit forum gestopt en het is dus zo goed als inactief geworden. 

Zelf ben ik nog zo goed als het enige actieve lid hier. Ik kom af en toe nog in mijn eigen topic posten dat ik gebruik als dagboek voor mezelf en voor eventuele lezers die er iets aan zouden hebben, maar Jungle was wel de enige die echt gericht advies kon geven. 
Helaas zal ikzelf u dus niet kunnen verder helpen. 

Nu, dit is het (enige) Nederlandstalige forum over alles wat betreft buitenlandse partners: https://www.buitenlandsepartner.nl/forum.php
Zelf ben ik er sinds kort ook lid. Men moet uw lidmaatschap wel eerst goedkeuren, maar dit duurt normaal gezien niet langer dan een dag. 

"Nederlands" hoor ik u denken, inderdaad, maar het is in tegenstelling tot dit forum nog actief, en er zijn wel leden die eventueel wat advies kunnen geven over Belgische zaken. Verschillende van hen hebben ook een tijd in België gewoond of wonen er nog. (De zogenaamde "België-route".) 
Ik ben er ook bijna zeker van dat er ook leden zullen zijn met een Oekraïense partner zoals uzelf.  

Ik raad iedereen die hier nog komt lezen dan ook aan om zich daar te registeren. Zeker ook als u wat steun zoekt, want hier... Tja... 

U kunt natuurlijk ook raad vragen aan één van de organisaties die u bovenaan deze pagina kunt vinden, of een advocaat raadplegen. (Dat is misschien nog de beste optie. De duurste wel, maar er zijn ook nog de pro deo advocaten natuurlijk indien dat nodig zou zijn...)

Dit forum is er enkel nog als naslagwerk en/of als dagboek te gebruiken zoals in mijn geval dus.

Veel succes en voel u zeker vrij om het verdere verloop van uw situatie hier neer te schrijven.

Hopelijk ben u toch een heel klein beetje verder geholpen.

Mvg,
Menina

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 15:03    Post subject: Paspoort dreigt te vervallen van minderjarige dochter

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Allerlei All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation