Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

reizen met visum D binnen shengenzone

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> DOCUMENTATIE -> Aanbevelingen -> Eindelijk in België, wat nu?
Previous topic :: Next topic  
Author Message
adri

PostPosted: Tue 20 Dec 2016 - 22:48    Post subject: reizen met visum D binnen shengenzone Reply with quote

mijn vrouw heeft haar paspoort met Visum D ontvangen en zal deze maand nog naar Belgie komen. nu hadden wij graag oudjaar in Parijs gevierd. mijn vraag is, mag zij binnen Shengen reizen met dit visum en is het hebben van een paspoort genoeg?

na alle moeite die we hebben moeten doen voor het verkrijgen van het visum willen we nu verdere complicaties vermijden. daarom toch maar eerst even dubbelchecken. zoals altijd zijn de meeste websites hier niet echt duidelijk over.

Back to top
Publicité

PostPosted: Tue 20 Dec 2016 - 22:48    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Tue 20 Dec 2016 - 23:15    Post subject: reizen met visum D binnen shengenzone Reply with quote

Ja, ze mag met dat visum in het Schengen grondgebied reizen. Paspoort met visumstempel is voldoende.

Het is een beetje verwarrend want een visum waar enkel "Belgium" en niet "Schengen" opstaat geldt in principe dus alleen voor België en daarmee mag je enkel transiteren in een andere Schengen lidstaat.

Bij navraag bij juristen was dat het eerste antwoord dat ze me gaven maar dan hebben ze verder gezocht en een visum D voor gezinshereniging blijkt inderdaad geldig te zijn om vrij in het Schengen grondgebied te reizen voor de duur van het visum, zelfs indien er "Belgium" op staat.

Back to top
adri

PostPosted: Wed 21 Dec 2016 - 14:10    Post subject: reizen met visum D binnen shengenzone Reply with quote

aaah... das duidelijker. 
nogmaals nen dikke merci. wat jij doet is werkelijk ongelooflijk. 
dit maakt onze kerst en nieuwjaar mooier. ik wens jou alvast hetzelfde

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Wed 21 Dec 2016 - 15:58    Post subject: reizen met visum D binnen shengenzone Reply with quote

Prettig eindejaar voor jullie ook :-)

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 03:10    Post subject: reizen met visum D binnen shengenzone

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> DOCUMENTATIE -> Aanbevelingen -> Eindelijk in België, wat nu? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation