Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

klop dit?

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> DOCUMENTATIE -> Aanbevelingen -> Gezinshereniging in België aanvragen
Previous topic :: Next topic  
Author Message
YASMINA

PostPosted: Tue 20 Dec 2016 - 20:57    Post subject: klop dit? Reply with quote

Ik ben vandaag naar het gemeentehuis geweest voor de nodige attesten ivm gezinshereniging zoals attest idenditeitskaart,bewijs van woonst,samenstelling vh gezin,maar het formulier die de partner hier in Belgie eerst moet invullen voor aanvraag visum geven ze niet meer.
in hoeverre klopt dit,eerlijk gezegd geloof ik het niet,de formulier moet je man ginder vragen,zei mevr.
is dit het formulier?http://netherlands.diplomatie.belgium.be/sites/default/files/content/visumaanvraagformulier_lv_nl_2015.pdf

alvast dank
mvg

Back to top
ICQ AIM Yahoo Messenger MSN GTalk/Jabber Skype
Publicité

PostPosted: Tue 20 Dec 2016 - 20:57    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Tue 20 Dec 2016 - 23:12    Post subject: klop dit? Reply with quote

Ik heb je andere post gewist: het is niet nodig 2 keer hetzelfde te posten, ik zie alle nieuwe posts.

Dat formulier kan je man op de Belgische ambassade of consulaat krijgen maar het is makkelijker dat hij het gewoon zelf afdrukt en invult en dan met alles naar ambassade of consulaat gaat om zijn visumaanvraag in te dienen.

Dat is inderdaad het correcte formulier.

Back to top
YASMINA

PostPosted: Wed 21 Dec 2016 - 05:07    Post subject: klop dit? Reply with quote

HARTELIJK DANK VOOR JE SNELLE DUIDELIJKE RESPONS!
MVG

Back to top
YASMINA

PostPosted: Tue 10 Jan 2017 - 20:52    Post subject: klop dit? Reply with quote

Beste

Hier nog een vraagje,
hebt u toevallig het rekeningnr van dvz?
ik kan deze niet vinden op hun site,en ook wat bedoelen ze juist met,
,Je moet vooraf een overschrijving doen op een bankrekeningnummer van DVZ, met een specifieke mededeling?
ik neem aan dat het bedrag 160 euro is?
alvast dank
wel jammer dat u ermee stop binnenkort.

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Tue 10 Jan 2017 - 21:32    Post subject: klop dit? Reply with quote

Alle informatie staat op deze pagina: https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/nl/nieuws/pages/de_bijdrage.aspx

Back to top
YASMINA

PostPosted: Thu 6 Jul 2017 - 21:34    Post subject: klop dit? Reply with quote

hallo,
het is nu bijna 6 maanden geleden dat mijn man een aanvraag heeft gedaan,tot hiertoe hebben wij niks mogen vernemen
,ik heb mij laten vertellen dat,wanneer zij na het verstrijken van 6mndn niks hebben laten weten,zij dan verplicht zijn een visum te geven,klopt dit?velen hebben reeds na 4mndn al een visum gekregen.alvast dank,
mvg

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Thu 6 Jul 2017 - 23:16    Post subject: klop dit? Reply with quote

Ja, het klopt dat indien de beslissing niet binnen de 6 maanden genomen werd, het visum moet afgegeven worden.

Er is echter een addertje onder het gras: de wet zegt dat DVZ binnen de 6 maanden een beslissing moet nemen, niet dat ze binnen de 6 maanden de beslissing moet betekenen. Dat betekent concreet dat het niet uitgesloten is dat DVZ beweert te hebben beslist binnen de wettelijke termijn maar de beslissing nog niet heeft meegedeeld.

3-4 maanden is de gemiddelde behandelingstermijn maar dat kan variëren van 2 weken tot 6 maanden.

Indien jullie nog geen nieuws hebben wanneer de 6 maanden verstreken zijn, kan je klacht indienen bij de Federale ombudsman. Die neemt dan contact op met DVZ om te zien waar het probleem is. Maar zoals gezegd, niets belet DVZ te beweren dat ze de beslissing wel tijdig hadden genomen.

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 03:02    Post subject: klop dit?

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> DOCUMENTATIE -> Aanbevelingen -> Gezinshereniging in België aanvragen All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation