Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

gezinshereniging

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> Voorstelling -> Nieuwe leden
Previous topic :: Next topic  
Author Message
Samet

PostPosted: Thu 8 Dec 2016 - 13:53    Post subject: gezinshereniging Reply with quote

Beste administrators

Ik start deze topic in naam van mijn neefje die dit jaar in augustus is getrouwd in Turkijke.
De visumaanvraag Is lopende (vanaf 31.10.16), dus verwachten ze een beslissing genomen te hebben tussen eind januari en eind april.

Ons problem is het volgende: we hebben namelijk een trouwfeest hier in Belgie georganniseerd op 14 januari. (8 maanden op voorhand geboekt).

Nu is mijn vraag: is er een mogelijkheid om de procedure te versnellen zodat de trouwfeest toch kan doorgaan?

Alvast bedankt

Samet

Back to top
Publicité

PostPosted: Thu 8 Dec 2016 - 13:53    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Thu 8 Dec 2016 - 17:44    Post subject: gezinshereniging Reply with quote

In principe moet DVZ met zulke dingen geen rekening houden. Het zou betekenen dat dit dossier voorrang zou krijgen op andere dossiers die vroeger werden ingediend en dat is niet echt eerlijk. Iedereen wil snel samen zijn, trouwfeest of niet.

Daarenboven is het vrij snel na het indienen van de visumaanvraag. De gemiddelde behandelingstermijn van een visumaanvraag is 3-4 maanden vanaf ontvangst van het dossier door DVZ (het papieren dossier wordt door de Belgische diplomatieke post per diplomatieke valies naar België gestuurd en dat kan soms een paar weken of zelfs een paar maanden duren).

Daarnaast wordt tijdens de schoolvakanties niet veel gewerkt: veel personeelsleden nemen vakantie en je moet er dus door de kerstvakantie nog eens 2 weken bijtellen.

Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat er begin januari al een beslissing zou genomen zijn.

Je neef kan proberen DVZ te informeren over het feest en vriendelijk verzoeken dat zijn echtgenote voor die datum haar visum zou krijgen. Het zal voornamelijk afhangen van de goodwill van de persoon die met het dossier belast is of dat lukt of niet.

Back to top
Lindy

PostPosted: Sun 18 Dec 2016 - 13:59    Post subject: gezinshereniging Reply with quote

Sad ik weet niet hoe ik hier mijn verhaal kan doen....moet ik daarvoor een nieuwe topic openen?

Dank voor uw antwoord

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Sun 18 Dec 2016 - 14:16    Post subject: gezinshereniging Reply with quote

Ja, open geruste ene nieuwe topic. Dat leest makelijker.

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 03:10    Post subject: gezinshereniging

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> Voorstelling -> Nieuwe leden All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation