Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

Getrouwd in België, wat nu?

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Allerlei
Previous topic :: Next topic  
Author Message
Theduke

PostPosted: Tue 22 Nov 2016 - 16:32    Post subject: Getrouwd in België, wat nu? Reply with quote

Beste

Dit is mijn situatie. Ik (Belg) ben net getrouwd met een derdelander (Filipijnse) in België. Zij woont zelf nog in Noorwegen voor het werk, maar is van plan om over 6 maanden naar België te verhuizen.

Nu, om een F+ kaart aan te vragen in België is er een procedure dat ze zichzelf hier in de gemeente zou inschrijven, er een wachtperiode is enz.

Maar er zou ook een weg zijn dat ze deze kan aanvragen in de Belgische ambassade in Noorwegen. Hoe gaat dit dan in zijn werk? Eerst de bijdrage betalen en dan moet zij met alle benodigde documenten naar de ambassade? En ik moet hier niets doen in België?

Kan iemand mij uitleggen hoe het juist zit?

Met vriendelijke groet.

Back to top
Publicité

PostPosted: Tue 22 Nov 2016 - 16:32    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Tue 22 Nov 2016 - 17:05    Post subject: Getrouwd in België, wat nu? Reply with quote

Zelfs indien ze hier met een visum voor gezinshereniging komt, zal er een wachttijd bij de gemeente zijn.

Dit is het geval voor een paar grootsteden en gemeenten die een groot aantal derdelandse nieuwkomers moet ontvangen en gewoon niet kunnen volgen.

Wanneer iemand zich in de situatie bevindt dat zijn visum bijna verstrijkt, is het in principe wel mogelijk om een afspraak op een vroegere datum te krijgen.

Wat de behandelingstermijn door DVZ betreft zal er geen verschil zijn: dat is maximum 6 maanden, zowel voor aanvraag in het buitenland als in België.

Voor een aanvraag in België duurt het meestal de volledige 6 maanden omdat dit minder dringend is. Voor een aanvraag vanuit het buitenland is de gemiddelde behandelingstermijn 3-4 maanden maar kan het ook 6 maanden duren eer DVZ een beslissing neemt.

Of je vriendin de aanvraag vanuit het buitenland of in België doet, gaat dus niet een enorm verschil zijn.

Back to top
Theduke

PostPosted: Tue 29 Nov 2016 - 15:52    Post subject: Getrouwd in België, wat nu? Reply with quote

Bedankt

na wat onderzoek blijkt dat ik een modelattest van de mutualiteit nodig zou hebben. Maar daarvoor heeft zij een inschrijving in het bevolkingsregister nodig? Hoe kan dat nu?

Wat moet ik nu doen?

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Tue 29 Nov 2016 - 20:26    Post subject: Getrouwd in België, wat nu? Reply with quote

Dit is het modelattest dat je door de ziekteverzekering moet laten invullen: https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Documents/Attest van het ziekenfonds.pdf

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 03:06    Post subject: Getrouwd in België, wat nu?

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Allerlei All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation