Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

Visum D - attest ziekenfonds

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Allerlei
Previous topic :: Next topic  
Author Message
Bart111

PostPosted: Fri 11 Nov 2016 - 15:40    Post subject: Visum D - attest ziekenfonds Reply with quote

Ik had een vraag omtrent het ziekenattest dat ik kan verkrijgen bij mijn mutualiteit voor de vervollediging van mijn vrouw haar visum D aanvraag.

Als ik dat papier afdruk staat o.a.;

"Voor een echtgenote ten laste:
  -ofwel voorkomen in de gezinssamenstelling.
  -ofwel het huwelijk bewijzen en een bewijs leveren dat bij de gemeente de aanvraag tot aanpassing v.d. gegevens van het Rijksregister ten gevolge v.d. samenwoning daadwerkelijk is gebeurd."

Mijn vrouw zit nog in het buitenland, dus niet ingeschreven in het rijksregister.
Moet ik hierdoor haar eerst inschrijven? Of moet ik een prive-ziekteverzekering aangaan?

Dank bij voorbaat.

Back to top
Publicité

PostPosted: Fri 11 Nov 2016 - 15:40    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Fri 11 Nov 2016 - 16:51    Post subject: Visum D - attest ziekenfonds Reply with quote

Hallo en welkom op het forum.

De ziekenkas kan pas iemand inschrijven wanneer die een verblijfsvergunning in België heeft. Dat kan dus niet zolang je vrouw nog in het buitenland is.

Vroeger kon je bij de ziekenkas een attest krijgen waarin zij verklaarden dat ze de echtgenoot ten laste zouden nemen zodra die een verblijfsvergunning had maar door wijzigingen kan je nu enkel nog een attest krijgen waarin de ziekenkas verklaart dat jij wettelijk verzekerd bent.

Omdat de naaste familieleden automatisch ook recht op verzekering hebben wanneer ze op hetzelfde adres als jij verblijven, is dat voldoende voor de visumaanvraag.

Er moet voor je vrouw dus geen reisverzekering noch een privéziekteverzekering in België worden genomen.

Eventueel gedane medische uitgaven worden terugbetaald zodra zij haar verblijfsvergunning heeft, met terugwerkende kracht tot de dag van de aanvraag voor verblijfsvergunning.

Back to top
Bart111

PostPosted: Sat 12 Nov 2016 - 09:59    Post subject: Visum D - attest ziekenfonds Reply with quote

Dank u voor de info!

Back to top
Bart111

PostPosted: Tue 7 Mar 2017 - 14:58    Post subject: Visum D - attest ziekenfonds Reply with quote

Dag Jungle,

mijn vrouw wou haar papieren afgeven op de ambassade van België in Ethiopië maar ze weigerden haar papieren omdat men attest van aansluiting ziekteverzekering niet voldoende was.
Ze verwees naar het papier dat te vinden is op de website van de officiële instellingen.
Maar zoals je aanhaalde, de mutualiteit wil dat papier niet meer invullen.
Wat nu gedaan?

Mvg, Bart.

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Tue 7 Mar 2017 - 15:53    Post subject: Visum D - attest ziekenfonds Reply with quote

Dien klacht in bij de Federale ombudsman. Zij contacteren dan de ambassade om dit in orde te brengen.

Back to top
Bart111

PostPosted: Wed 8 Mar 2017 - 08:49    Post subject: Visum D - attest ziekenfonds Reply with quote

Veel dank Jungle!

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 03:04    Post subject: Visum D - attest ziekenfonds

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Allerlei All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation