Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

vraag ivm dubbele legalisatie huwelijksakte

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Allerlei
Previous topic :: Next topic  
Author Message
jenny

PostPosted: Mon 7 Nov 2016 - 19:28    Post subject: vraag ivm dubbele legalisatie huwelijksakte Reply with quote

Hallo , 

Na verschillende dagen dit forum en andere websites  ''af te schuimen'' blijf ik echter met een groot vraagteken zitten.
Ik hoop dan ook via jullie een antwoord te vinden.

Om even mijn situatie uit te leggen , Ik en mijn Afrikaanse vriend zouden graag gaan trouwen en nadien samen graag een leven opbouwen in belgie , waar ik overigens dus woon.
Nu ik weet al alles over wat de vereisten zullen zijn om de gezinshereniging te kunnen bemachtigen ect. en dat baart mij niet meteen zorgen . MAAR wij zouden dus (na een soortegelijke situatie te hebben gelezen hier op het forum) als volgt te werk gaan 

Mijn vriend zou een toeristisch visum aanvragen via de franse ambassade die voor zimbabwe aangesteld is , dit zou eveneens geen probleem mogen zijn . 
Eens hij dat ontvangen heeft, heeft hij zes maand om dit ook eveneens te gaan gebruiken.
Wij zouden aanstaande februari dan na ontvangst van zijn visum , trouwen in zimbabwe en hij zou dan vervolgens in april achterkomen met het visum naar belgie om hier dan gelijk op basis van het huwelijk de gezinshereniging aan te vragen.

Nu stuiten wij echter op het volgende probleem: om dit te kunnen doen moet de akte dubbel gelegaliseerd zijn... helaas is zimbabwe een land onder een dictatuur en heerst er erg veel corruptie ... Er word zoveel mogelijk vermeden dat inwoners van Zim. het land definitief verlaten en wij zijn dan ook vrij zeker dat de belgische ambassade de vereiste legalisatie niet zal uitvoeren...
Is er een manier om dit toch te omzeilen ? of om het huwelijk toch te laten gelden in Belgie voor de gezinshereniging aanvraag ? 

Hopelijk kan u ons een beetje wijzer maken.

Alvast erg bedankt.

Mvg , Jenny.

Back to top
AIM
Publicité

PostPosted: Mon 7 Nov 2016 - 19:28    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Mon 7 Nov 2016 - 22:02    Post subject: vraag ivm dubbele legalisatie huwelijksakte Reply with quote

Hallo en welkom op het forum.

Een buitenlandse akte van burgerlijke stand moet inderdaad dubbel gelegaliseerd zijn om ze in België te kunnen laten gelden.

En indien de Belgische ambassade goede redenen heeft om een akte niet te legaliseren, zie ik niet goed hoe je dat kan omzeilen.

Ik zie ook het verband niet met de staat Zimbabwe die wil vermijden dat zijn onderdanen het land verlaten want dat heeft voor de Belgische ambassade geen belang. Zij legaliseren enkel de handtekening van de ambtenaar van Zimbabwe die de akte gelegaliseerd heeft.

Dat zou wel verklaren dat Zimbabwe de akte niet wil legaliseren maar niet de Belgische ambassade.

De Belgische ambassade kan wel weigeren door de corruptie: omdat het dan makkelijk is akten van burgerlijke stand te vervalsen en de Belgische ambassade niet zeker kan zijn of het huwelijk wettig heeft plaatsgehad.

Je kan hiervoor eens contact nemen met de FOD Buitenlandse zaken, Dienst legalisatie: http://diplomatie.belgium.be/nl/over_de_organisatie/contact/toegang_en_open…

Of met Kruispunt-MI: http://www.kruispuntmi.be/juridische-helpdesk

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 03:13    Post subject: vraag ivm dubbele legalisatie huwelijksakte

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Allerlei All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation