Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

Schijnhuwelijk

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Onderzoek schijnhuwelijk
Previous topic :: Next topic  
Author Message
babouche

PostPosted: Sat 22 Oct 2016 - 21:45    Post subject: Schijnhuwelijk Reply with quote

Wij zijn in Tunesië gehuwd in 2008, hebben geen visum gekregen omdat het een schijnhuwelijk was volgens gemeente, parket en Dvz. Bovendien heeft hof van beroep ook geoordeeld dat het vermoedelijk om een schijnhuwelijk gaat, ondertussen was het al 2012. Ondertussen zijn wij nog altijd samen!  Ik veronderstel dat als hij echt op papieren uit was' hij al lang een andere vrouw zou gezocht. Maar wij zitten nu wel in een uitzichtloze situatie, heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes
Babouche 

Back to top
Publicité

PostPosted: Sat 22 Oct 2016 - 21:45    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Sat 22 Oct 2016 - 23:04    Post subject: Schijnhuwelijk Reply with quote

Als je met "nog altijd samen" bedoelt dat je ondertussen met hem samenwoont in zijn land, dan kan je nog eens proberen om weer naar België te komen.

Indien je bedoelt nog altijd samen, elk in zijn land, is er geen enkele mogelijkheid om hem naar België te krijgen.

Back to top
babouche

PostPosted: Sun 23 Oct 2016 - 06:11    Post subject: Schijnhuwelijk Reply with quote

Ik ben naar gerenoveerd advocaat gegaan en heb situatie uitgelegd,  hij zei letterlijk ik bewonder jullie dat je nog steeds de moed hebt om te vechten en proficiat dat jullie nog samen zijn. 
Jammer genoeg moeten de mensen die het menen soms bekopen zoals de slechten die het absoluut niet menen. 
Het is een advocaat in Schaambeek, je kent hem trouwens. 
Ik weet dat naar daar gaan samenwonen misschien een mogelijkheid biedt,  maar ben echt niet overtuigd,  de reden die opgegeven hebben om te verklaren dat het om schijnhuwelijk gaat zullen ons levenslang achtervolgen,  ik zal steeds ouder blijven dan hem, hij was eerder gehuwd met iemand uit België... 
Ze zullen dienen stok steeds blijven gebruiken
Het enige echte dat ze ons kunnen verwijten is dat wel te snel zijn willen gaan,  dus aan iedereen die dit leest, een goede raad neem je tijd! En ga niet door tot beroep, bij een weigering, doe een nieuwe aanvraag. 

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Sun 23 Oct 2016 - 08:28    Post subject: Schijnhuwelijk Reply with quote

Het leeftijdsverschil is slechts 1 van de argumenten. En indien je een paar jaar samenleeft in het buitenland bewijs je dat je echtgenoot het ernstig met je meent en heb je een kans om te winnen indien je een nieuwe aanvraag doet.

Er zijn trouwens nog mogelijkheden om in hoger beroep te gaan na het Hof van beroep:
- het Hof van Cassatie in België
- en indien dit niet lukt het Europees gerechtshof

Maar dit zijn lange procedures die veel geld kosten.

Gewoon een nieuwe aanvraag doen bij een weigering helpt in dit soort gevallen niet: zolang de omstandigheden dezelfde zijn, is er geen enkele reden dat DVZ of een Belgische rechtbank van mening zouden veranderen.

Een nieuwe aanvraag kan dan alleen lukken indien je gegevens wijzigt, bvb. door samen te wonen in het buitenland en zo te bewijzen dat de bedoeling van de buitenlandse echtgenoot wél het samen opbouwen van jullie leven is.

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 21:21    Post subject: Schijnhuwelijk

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Onderzoek schijnhuwelijk All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation