Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

duurzame en stabiele relatie

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Allerlei
Previous topic :: Next topic  
Author Message
flying737

PostPosted: Mon 26 Sep 2016 - 10:44    Post subject: duurzame en stabiele relatie Reply with quote

Hallo allemaal,

Even een korte situatieschets: ik ben Belg, van beroep ben piloot, en mijn vriendin woont in Oekraïne. Zij is bijna afgestudeerd als doctorandus in geneeskunde, en heeft reeds een type C Schengen visum  (korte verblijf) verkregen in april 2016. Dit visum had zij aangevraagd om Europa rond te reizen alsook mij te kunnen bezoeken in België.  We zouden nu graag samenwonen in België, en de procedure volgen om eerst wettelijk samen te wonen, en vervolgens het onbeperkte (voorwaardelijke) visum voor haar te verkrijgen.

We kennen elkaar al sinds 4 jaar, maar we zijn nog maar een jaar samen (zij had daarvoor nog een vriend, ik had nog een vriendin). Mijn vraag is: komen we hiervoor al in aanmerking voor de procedure tot gezinshereniging ? We hebben nooit samengewoond, er is ook geen kind, maar ik denk wel dat we voldoen aan de andere voorwaarden en we hebben elkaar ook al meer dan 45 dagen gezien; afwisselend in België en Oekraïne. We hebben het afgelopen  jaar veel contact met elkaar gehad, chatten en bellen bijna dagelijks.  Maar de periode 1 -2j geleden was zij nog wel samen met haar vriend en hadden we niet veel contact.

Alvast bedankt voor alle nuttige info !!

Back to top
Publicité