Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

In behandeling en datum beslissing??

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Allerlei
Previous topic :: Next topic  
Author Message
Sunnnnn

PostPosted: Fri 23 Sep 2016 - 12:19    Post subject: In behandeling en datum beslissing?? Reply with quote

Hallo

Mijn vrouw heeft haar aanvraag om naar Belgie te komen ingediend in juni. Datum aanvraag was 2 juni en datum registratie door dzv was 6 juli. Na lang gewacht te hebben, zou de beslissing een der deze dagen moeten vallen. Vandaag staat plots op de site bij ons dossier bij ''datum beslissing" : 22 september 2016, maar bij status: "in behandeling". Wat wilt dit nu zeggen? En wat hebben ze nu besloten op 22 september? Kunnen jullie snel iets laten weten, ik wacht hier vol ongeduld, echt stressy vind ik dit.

Alvast bedankt!

Back to top
Publicité

PostPosted: Fri 23 Sep 2016 - 12:19    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
conings20

PostPosted: Fri 23 Sep 2016 - 13:37    Post subject: In behandeling en datum beslissing?? Reply with quote

als het visum al goedgekeurd was stond er akoord ofwel moeten ze bijkomende papieren hebben ofwel hebben ze onderzoek schijnhuwelijk aangevraagd dit is mijn gedacht ervan

Back to top
Sunnnnn

PostPosted: Fri 23 Sep 2016 - 17:21    Post subject: In behandeling en datum beslissing?? Reply with quote

conings20 wrote:
als het visum al goedgekeurd was stond er akoord ofwel moeten ze bijkomende papieren hebben ofwel hebben ze onderzoek schijnhuwelijk aangevraagd dit is mijn gedacht ervan

Oh nee serieus?! Ben je dat zeker? Ik ben echt aan het panikeren, ik wacht al super lang op mijn vrouw en zij op mij. Ik mis haar enorm Sad . Onze papieren waren zeker compleet. Hoe kan dit?? 

Back to top
Sunnnnn

PostPosted: Fri 23 Sep 2016 - 18:35    Post subject: In behandeling en datum beslissing?? Reply with quote

Dit is wat er staat:

Beslissing/status dossier: in behandeling
Datum beslissing/status dossier: 22 september 2016

Kan dit ook zijn dat de status momenteel gewoon in behandeling is en dat de beslissing gaat vallen snel? Aub? Kan iemand helpen? 

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Fri 23 Sep 2016 - 19:36    Post subject: In behandeling en datum beslissing?? Reply with quote

In behandeling betekent dat het dossier... in behandeling is :-) Het is onmogelijk te voorspellen wanneer de beslissing zal vallen.

In principe staat het dossier in behandeling wanneer DVZ het papieren dossier van de Belgische diplomatieke post heeft ontvangen.

Ingeval van onderzoek naar schijnhuwelijk of ontbrekende documenten, staat er "in afwachting van bijkomende documenten".

De gemiddelde behandelingsduur is 3-4 maanden na ontvangst van het dossier door DVZ en maximum 6 maanden vanaf de datum van de visumaanvraag.

Back to top
Sunnnnn

PostPosted: Fri 23 Sep 2016 - 20:25    Post subject: In behandeling en datum beslissing?? Reply with quote

Jungle wrote:
In behandeling betekent dat het dossier... in behandeling is :-) Het is onmogelijk te voorspellen wanneer de beslissing zal vallen.

In principe staat het dossier in behandeling wanneer DVZ het papieren dossier van de Belgische diplomatieke post heeft ontvangen.

Ingeval van onderzoek naar schijnhuwelijk of ontbrekende documenten, staat er "in afwachting van bijkomende documenten".

De gemiddelde behandelingsduur is 3-4 maanden na ontvangst van het dossier door DVZ en maximum 6 maanden vanaf de datum van de visumaanvraag.

Beste Jungle

Merci om snel te antwoorden. Ik heb heel wat tegenslag gehad, ik hoop dat het zo snel mogelijk in orde komt. Ik mis mijn vrouw echt enorm!

Nu is mijn vraag: mijn dossier werd ingediend 2 juni en geregistreerd op 6 juli 2016 bij DVZ en er stond sindsdien ook 'in behandeling'. Nu staat er opeens 22 september bij beslissing/status dossier. Wat betekent die 22 september dan precies? Gisteren kwam deze datum er opeens bij. Ik wacht al sinds 2 juni? Is mijn dossier nu pas in behandeling dan?

Dit is wat er staat:

Datum visum  aanvraag: 2 juni 2006
datum regstratie visumaanvraag door dienst vreemdelingenzaken: 6 juli 2016
Beslissing/Status dossier: In behandeling
Datum beslissing/Status dossier: 22 september 2016

Ik heb ook nog een andere vraag, ik heb loonfiches van 3 maanden ingediend, is er een emailadres waarnaar ik mijn recentere loonfiches ook kan doorsturen? Ik heb contract onbepaalde duur. Maar heb maar loonfiches van 3 maand ingediend omdat ik bij de aanvraag recent een nieuw job had. Nu werk ik ondertussen al bijna 7 maand, dus kan ik er nog 4 doorsturen.

Alvast bedankt om te antwoorden Jungle. 

Back to top
d

PostPosted: Sat 24 Sep 2016 - 07:51    Post subject: In behandeling en datum beslissing?? Reply with quote

Bijkomende loonfiches kan je per email naar infodesk@ibz.fgov.be sturen, zij zorgen dan dat de documenten terecht komen bij uw dossierbehandelaar.

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Sat 24 Sep 2016 - 08:23    Post subject: In behandeling en datum beslissing?? Reply with quote

Als die datum gewijzigd is, is het mogelijk dat een beslissing genomen werd en dat die bij de dienstchef ligt om te worden ondertekend.

En zoals door d gezegd kan je bijkomende loonfiches nog per e-mail opsturen.

Back to top
Sunnnnn

PostPosted: Sat 24 Sep 2016 - 09:46    Post subject: In behandeling en datum beslissing?? Reply with quote

Jungle wrote:
Als die datum gewijzigd is, is het mogelijk dat een beslissing genomen werd en dat die bij de dienstchef ligt om te worden ondertekend.

En zoals door d gezegd kan je bijkomende loonfiches nog per e-mail opsturen.

Merci voor de informatie Jungle! Beslissing is inderdaad gevallen! AKKOORD!!! Ik bennnnnn super gelukkig!!!!  Very Happy

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Sat 24 Sep 2016 - 10:21    Post subject: In behandeling en datum beslissing?? Reply with quote

Cool, dan had de behandelende ambtenaar inderdaad al een beslissing voorgesteld die enkel nog moest ondertekend worden door de dienstchef :-)

Hartelijk gefeliciteerd dus :-)

Back to top
Sunnnnn

PostPosted: Sat 24 Sep 2016 - 10:28    Post subject: In behandeling en datum beslissing?? Reply with quote

Jungle wrote:
Cool, dan had de behandelende ambtenaar inderdaad al een beslissing voorgesteld die enkel nog moest ondertekend worden door de dienstchef :-)

Hartelijk gefeliciteerd dus :-)

Bedankt iedereen!!  Very Happy  

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 03:07    Post subject: In behandeling en datum beslissing??

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Allerlei All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation