Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

Gezinshereniging met minderjarig kind

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Minderjarigen
Previous topic :: Next topic  
Author Message
Arnaud

PostPosted: Mon 29 Aug 2016 - 11:57    Post subject: Gezinshereniging met minderjarig kind Reply with quote

Even de situatie schetsen.

Ik woon sinds 2011 wettelijk samen met mijn partner, komende uit een derdeland.

Een aanvraag voor gezinshereniging met de minderjarige dochter werd op 18 mei j.l. ingediend in de plaatselijke ambassade en tot vandaag is er geen nieuws.
Op de site van DVZ staat 'in behandeling'.

Na een mailtje aan de infodesk kreeg ik te horen dat een wachttijd van minimum 3 en maximum 6 maand voor dit type aanvraag gebruikelijk is.

Met alle begrip voor de verlofperiode en de drukte door asielaanvragen had ik toch gehoopt dat er enig begrip zou zijn voor de start van het schooljaar. 1 september staat voor de deur.

Wat is jullie ervaring desaangaande ?

Arnaud 

Back to top
Publicité

PostPosted: Mon 29 Aug 2016 - 11:57    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Mon 29 Aug 2016 - 15:06    Post subject: Gezinshereniging met minderjarig kind Reply with quote

Hallo en welkom op het forum.

Mijn ervaring is dat de behandelingstermijn die DVZ je opgaf, overeenkomt met de realiteit en dat de vakantieperiode de gemiddelde behandelingstermijn aanzienlijk verlengt.

Indien jullie zeker hadden willen zijn dat het kind hier voor 1 september zou aankomen om meteen een nieuw schooljaar te kunnen beginnen, was het beter geweest om de visumaanvraag eerder in te dienen.

Back to top
Arnaud

PostPosted: Mon 29 Aug 2016 - 15:42    Post subject: Gezinshereniging met minderjarig kind Reply with quote

Jungle wrote:
Hallo en welkom op het forum.

Mijn ervaring is dat de behandelingstermijn die DVZ je opgaf, overeenkomt met de realiteit en dat de vakantieperiode de gemiddelde behandelingstermijn aanzienlijk verlengt.

Indien jullie zeker hadden willen zijn dat het kind hier voor 1 september zou aankomen om meteen een nieuw schooljaar te kunnen beginnen, was het beter geweest om de visumaanvraag eerder in te dienen.

Bedankt voor de reactie, hadden we het geweten we hadden het eerder aangevraagd, we dachten dat half mei, dikke drie maand op voorhand wel voldoende zou zijn, niet dus.
Maar goed, er is duidelijk niet veel aan te doen we zullen dan maar geduldig wachten tot we nieuws krijgen.
Ik post hier wel het resultaat.

Arnaud

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Mon 29 Aug 2016 - 17:10    Post subject: Gezinshereniging met minderjarig kind Reply with quote

Wie van jullie is de gezinshereniger? Jij als Belg of je partner die derdelands is?

Back to top
Arnaud

PostPosted: Tue 30 Aug 2016 - 11:43    Post subject: Gezinshereniging met minderjarig kind Reply with quote

Jungle wrote:
Wie van jullie is de gezinshereniger? Jij als Belg of je partner die derdelands is?

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Gidsvandeprocedures/Pages/Gezinshereniging/Het_kind_Voorwaarden_Artikel_40ter.aspx

Onder deze voorwaarden is de aanvraag ingediend.

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Tue 30 Aug 2016 - 12:13    Post subject: Gezinshereniging met minderjarig kind Reply with quote

Dan moet DVZ inderdaad beslissen maximum 6 maanden vanaf de visumaanvraag. Met derdelanders is nu maximum 9 maanden.

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 03:05    Post subject: Gezinshereniging met minderjarig kind

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Minderjarigen All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation