Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

Overschrijven huwelijk in Belgie

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Overschrijving van het huwelijk
Previous topic :: Next topic  
Author Message
GlennG

PostPosted: Fri 26 Aug 2016 - 11:30    Post subject: Overschrijven huwelijk in Belgie Reply with quote

Beste,

Na lang beraad hebben ik en mijn vriendin afkomstig uit Brazilie besloten om toch maar in Brazilie te trouwen voor de wet. Wij zouden graag volgend jaar in Juni willen trouwen en de documenten binnenbrengen in December. Zij moet echter nog in Brazilie zijn voor het afronden van haar studies architectuur in April 2017 ( inleveren eindwerken) vandaar onze keuze om heel de procedure en onderzoek daar te laten plaatsvinden. Want ik heb vernomen dat zij het land niet mag verlaten vanaf het inleveren van de documenten (aanvraag huwelijk) moesten we het hier doen.

Ik heb enkele vragen over hoe en wat er met de huwelijksakte moet gebeuren om deze in Belgie te laten overschrijven.

Ik heb vernomen dat de huwelijksakte moet vertaald worden naar 1 van onze landstalen en dubbel gelegaliseerd.

Wie en waar moet deze vertaling gebeuren?

Wie en waar exact moet de eerste en de tweede legalisatie gebeuren? 

Moet er nog iets met het originele document gebeuren?

Hopelijk kan iemand mij dit duidelijk verwoorden, want enkel consulaat of ambassade is mij niet duidelijk in welke ambassade of welk consulaat men nu juist bedoelt. Neutral

Alvast Heel veel dank.
Mvg Glenn

Back to top
Publicité

PostPosted: Fri 26 Aug 2016 - 11:30    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Fri 26 Aug 2016 - 13:40    Post subject: Overschrijven huwelijk in Belgie Reply with quote

Bij de gemeente kan je de akte laten:
- erkennen of registreren: er wordt dan in het rijksregister vermeld dat je gehuwd bent en met wie
- overschrijven: dan wordt de buitenlandse huwelijksakte overgeschreven in het huwelijksregister van de gemeente. Dit laat toe om in de toekomst een kopie van de huwelijksakte bij de gemeente te bekomen ipv die telkens in het buitenland te moeten afhalen, laten vertalen en legaliseren

De vertaling moet gedaan worden naar de taal van de gemeente zijn: Vlaams in de Vlaamse gemeenschap, Frans in de Waalse gemeenschap...

Voor Brazilië moet je de buitenlandse documenten niet legaliseren, die mogen geapostilleerd worden omdat Brazilië deel uitmaakt van de landen die het Verdrag van Den Haag hebben onderschreven: https://www.hcch.net/en/states/hcch-members/details1/?sid=27

De vertaling kan zowel in Brazilië als in België gedaan worden, bij een erkende vertaler. In België vind je de lijst van beëdigde verttalers bij de griffie van de rechtbank van eerste aanleg van het arrondissement waar je woont. In het buitenland kan je een lijst krijgen van de ambassade.

Back to top
GlennG

PostPosted: Fri 26 Aug 2016 - 14:28    Post subject: Overschrijven huwelijk in Belgie Reply with quote

Ah perfect dat is exact wat ik wou weten, bedanktvoor het spoedige en duidelijke antwoord. 

grts Glenn

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 03:09    Post subject: Overschrijven huwelijk in Belgie

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Overschrijving van het huwelijk All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation