Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

Verhuis naar Belgie met turkse vriend

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Allerlei
Previous topic :: Next topic  
Author Message
joycedh

PostPosted: Wed 10 Aug 2016 - 16:24    Post subject: Verhuis naar Belgie met turkse vriend Reply with quote

Hallo,

Sinds maart 2014 heb ik mijn turkse vriend leren kennen toen ik voor 7 maanden in Turkije verbleef voor werk.
İk heb hier een verblijfsvergunning en mijn adres staat onder zijn ouders sinds eind 2014. Wij wonen ook al meer dan 2 jaar samen.
We zijn samen 2 maal naar belgie geweest, de eerste keer voor 2 maanden en daarna voor 2 weken samen met zijn mama.

Wij zouden graag naar Belgie en daar wat opbouwen.
We zouden eerst bij mijn ouders gaan inwonen voor een jaar ofzo tot we een stabiel inkomen hebben en wat hebben kunnen sparen.
Het probleem is dat ze verwachten dat ik een inkomen heb maar ik verblijf in Turkije en we zouden graag samen naar Belgie verhuizen. Zouden mijn ouders garant kunnen staan voor mij en mijn vriend omdat we daar gaan inwonen?

İs het beter dat mijn vriend via een toeristenvisum komt of zouden we beter een visum c vragen met oog op huwelijk/wettelijk samenwonen?

Back to top
Publicité

PostPosted: Wed 10 Aug 2016 - 16:24    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Wed 10 Aug 2016 - 16:42    Post subject: Verhuis naar Belgie met turkse vriend Reply with quote

Hallo en welkom op het forum.

Ik veronderstel dat je een wettelijke samenwoning in België beoogt?

Dan moet je inderdaad zelf over een inkomen beschikken. DVZ houdt geen rekening met het inkomen van je ouders.

Wat je kan doen, is je vriend hier laten komen met een toeristisch of ander visum en naar de gemeente stappen voor wettelijke samenwoning. Eenmaal de gemeente die geregistreerd is, kan je vriend een verblijfsvergunning vragen. DVZ kan die weigeren indien jullie inkomen niet voldoende, stabiel en regelmatig is maar je vriend kan dit meerdere keren na mekaar vragen tot alle voorwaarden wél vervuld zijn.

Let wel dat het ook mogelijk is dat de gemeente een onderzoek naar schijnrelatie instelt en eventueel weigert de wettelijke samenwoning te registreren op grond van schijnrelatie.

Zorg er dus zeker voor dat je alle bewijzen van jullie relatie en samenwonen in het buitenland kan voorleggen en dat je die documenten zo nodig laat vertalen.

Back to top
joycedh

PostPosted: Wed 10 Aug 2016 - 17:16    Post subject: Verhuis naar Belgie met turkse vriend Reply with quote

Ja, ik bedoel inderdaad wettelijk samenwonen in Belgie.

Als bewijs van onze relatie hebben we:
reizen
2 maal visa naar belgie
foto's van onze familie samen
smsjes
2 jaar verblijfsvergunning
En mijn geregistreerd adres in Turkije voor mijn verblijfsvergunning is het adres van zijn ouders waar hij ook staat geregistreerd. Dit kunnen we hier wel in de gemeente aanvragen en dan vertalen.

Zou dit voldoende bewijs zijn?
We hebben geen skype gesprekken ofzo met dat we nooit een dag zonder elkaar zijn geweest sinds we een relatie hebben...

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Wed 10 Aug 2016 - 18:12    Post subject: Verhuis naar Belgie met turkse vriend Reply with quote

Met het bewijs dat je beiden op hetzelfde adres samenwoonde in Turkije, heb je voldoende om minstens 1 jaar samenwonen te bewijzen.

Stuur daarnaast ook je Turkse verblijfsvergunning en andere dingen bijkomend op, zoals bewijzen van jullie reizen (vliegtuigbiljet, visa...). En op zich moet dat voldoende zijn.

Back to top
joycedh

PostPosted: Thu 11 Aug 2016 - 14:07    Post subject: Verhuis naar Belgie met turkse vriend Reply with quote

Super.

Bedankt!

Back to top
joycedh

PostPosted: Wed 9 Nov 2016 - 14:02    Post subject: Verhuis naar Belgie met turkse vriend Reply with quote

Hallo, intussentijd hebben wij een vriendenvisum aangevraagd en alles is positief verlopen. Sinds vorige week zijn we aangekomen in belgie. Gisteren zijn we naar het stadhuis geweest om wettelijk samen te wonen. Maar het bewijs van ongehuwd te zijn hebben we vertaald in het engels en daar vertelden ze dat dit enkel in het nederlands mocht vertaald worden. Ik ben op zoek naar een vertaler van turks naar nederlands.. heb jij enig idee waar ik iemand kan vinden? Ik woon in de omgeving van kortrijk.
Wij hebben namelijk alles laten vertalen in het engels omdat dit voor de gezinshereniging wel voldoende zou zijn heb ik gehoord of zou dit ook in het nederlands moeten voor de gezinshereniging later?

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Wed 9 Nov 2016 - 19:23    Post subject: Verhuis naar Belgie met turkse vriend Reply with quote

Je moet aan de griffie van de rechtbank van eerste aanleg de lijst vragen van beëdigde vertales Turks-Nederlands.

De documenten mogen in het Engels zijn voor een visumaanvraag maar bij de gemeente moeten alle documenten vertaald worden naar de taal van het gewest waar de gemeente van af hangt. Dat is de beruchte taalwet.

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 03:05    Post subject: Verhuis naar Belgie met turkse vriend

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Allerlei All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation