Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

verplichte aanmelding binnenkomst 8 dagen

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Allerlei
Previous topic :: Next topic  
Author Message
ILS

PostPosted: Sat 30 Jul 2016 - 12:12    Post subject: verplichte aanmelding binnenkomst 8 dagen Reply with quote

Dag Jungle

Ik heb je advies nodig ivm het aanmelden bij het gemeentehuis bij aankomst van mijn echtgenote.

We zouden graag eerst nog wat in Spanje rondreizen alvorens naar Belgie te gaan en haar aan te melden. We reizen met de wagen vanuit Marokko.

Het probleem is echter dat ops de website van dvz staat dat men binnen 8 dagen zich moet aanmelden.

Nu vraag ik mij af hoe ze dit controleren? Gaan de spaanse autoriteiten haar paspoort afstempelen op het visum met datum ? Wat gebeurt er als je later dan 8 dagen de aanmelding doet bij het gemeentehuis? Haar visum is multiple entry en geldig tot januari 2017...

Back to top
Publicité

PostPosted: Sat 30 Jul 2016 - 12:12    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Tue 2 Aug 2016 - 11:02    Post subject: verplichte aanmelding binnenkomst 8 dagen Reply with quote

Alles hangt van het visum af:
- visum voor België : je mag niet rondreizen in Schengen, enkel transiteren
- visum Schengen: je mag rondreizen en meldt je in België aan bij aankomst 

Back to top
ILS

PostPosted: Tue 2 Aug 2016 - 11:45    Post subject: verplichte aanmelding binnenkomst 8 dagen Reply with quote

Bedankt jungle voor het antwoord.
Het betreft een visum D voor Belgie multiple entry dat 180 dagen geldig is.

Gezien er nergens in de schengenzone grenscontroles zijn vraag ik me af hoe ze kunnen weten of ik binnen 8 dagen ben komen aanmelden of pas binnen 18 dagen? Men kan in Spanje toch ook nergens controleren of ik transit of op reis ben met de wagen?

Grtjs ILS

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Tue 2 Aug 2016 - 11:54    Post subject: verplichte aanmelding binnenkomst 8 dagen Reply with quote

Visum is enkel voor België geldig. Zij mag daar niet mee rondreizen. Simpel. 

Ze mag er mee transiteren, enkel om de reis zo snel mogelijk verder te zetten naar het land van bestemming. 

Dus landen in Barcelona om 23h, overnachten in hotel en volgende dag om 11h vlucht naar België. 

Als gij het wilt uitleggen aan de Guardian Civil, good luck... Indien zij de voorwaarden van haar visum niet respecteert mogen ze haar terug voeren naar Marokko. 

Back to top
ILS

PostPosted: Tue 2 Aug 2016 - 12:32    Post subject: verplichte aanmelding binnenkomst 8 dagen Reply with quote

Ok thx, dan rijden we in 1 stuk van Marokko naar Belgie met de auto.

En de aanmelding binnen 8 dagen in België, op wat is die gebaseerd?
Ik vraag me af, stel dat je aankomt en ziek valt of whatever en dus niet binnen de 8 dagen gaat aanmelden?
Je bent op die moment wel legaal in het land maar overtreedt de voorwaarde...?

Of is dat eerder een administratieve maatregel om te voorkomen dat mensen pas in de laatste 180 komen aanmelden en dan in afwachting van woonst controle in een irreguliere situatie terechtkomen?

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Tue 2 Aug 2016 - 15:57    Post subject: verplichte aanmelding binnenkomst 8 dagen Reply with quote

Speel met een ander zijn voeten jong. 

Back to top
ILS

PostPosted: Tue 2 Aug 2016 - 16:15    Post subject: verplichte aanmelding binnenkomst 8 dagen Reply with quote

Wtf?

Back to top
ILS

PostPosted: Mon 8 Aug 2016 - 12:07    Post subject: verplichte aanmelding binnenkomst 8 dagen Reply with quote

Aangekomen met de wagen in belgie, zonder problemen de grensovergangen van spanje en frankrijk doorstaan. Ook tripje in spanje gemaakt en geen enkel probleem gehad.

De info op de website van dvz is dus juist, visum D is een schengenvisum afgeleverd door een bepaald land, maar geldig voor het hele schengengebied tot de datum van verval.

Uw info hier was dus fout en de guardia civil, noch de spaanse of marokkaanse douane hebben er een ptobleem van gemaakt.

Ipv van zomaar andermans info met bron te verwijderen en zo belachelijk te reageren, zou ge eens kunnen beginnen met de mensen hun posts effevtief te lezen.

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Wed 10 Aug 2016 - 14:25    Post subject: verplichte aanmelding binnenkomst 8 dagen Reply with quote

Awel, voor 1 keer hebt ge gelijk: een nationaal D visum geeft het recht om zich over heel het Schengen grondgebied te begeven en in eender welke Schengen lidstaat maximaal 90 dagen per 180 dagen te verblijven.

Heel eigenaardig gaven de juristen aan wie ik de vraag stelde, initieel hetzelfde antwoord als ik: als op de visumstempel Belgium staat, mag je enkel naar België komen en slechts kort transiteren door een andere Schengen lidstaat op voorwaarde dat je je reis zo snel mogelijk verderzet.  Het is pas bij verder discuteren dat ze allemaal zegden "ah jaaa, da's just: het is een D-visum en dus geldig voor heel Schengen".

Als die iemand (ILS) consequent foute informatie post en toevallig 1 keer correcte informatie, dan moet die iemand niet verbaasd zijn wanneer anderen ernstige twijfels hebben over wat die hier verder nog te vertellen heeft.

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 03:11    Post subject: verplichte aanmelding binnenkomst 8 dagen

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Allerlei All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation