Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

Visum geweigerd

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Visum is geweigerd, wat nu?
Previous topic :: Next topic  
Author Message
michiel54

PostPosted: Fri 22 Jul 2016 - 11:11    Post subject: Visum geweigerd Reply with quote

ik ben gehuwd met een Oekraïnse vrouw en woon te Oostende . Haar dochter en kleindochter wonen nog te Oekraïne ( Donetsk regio ) . Al tweemaal heeft zij een visumaanvraag ingediend voor een kort verblijf in België voor een familiebezoek . Tweemaal werd dit geweigerd met als reden dat de dienst vreemdelingenzaken niet overtuigd is van haar goede wil om na het verstrijken van de verblijfsperiode , terug te keren naar Oekraïne alsook het doel van haar bezoek is voor hen 
Onduidelijk !??
Wat kunnen wij nu verder doen om toch nog een visum te verkrijgen.
Mijn vrouw kreeg ooit zonder probleem meerdere bezoekvisa voor België, maar dat is vijf jaar geleden . Misschien is de oorlogssituatie in het oosten daar een hinderpaal ? 

Back to top
Publicité

PostPosted: Fri 22 Jul 2016 - 11:11    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Fri 22 Jul 2016 - 11:45    Post subject: Visum geweigerd Reply with quote

Hallo en welkom op het forum.

Het is moeilijk om DVZ te overtuigen dat dochter en kleindochter geen misbruik zullen maken van een visum voor kort verblijf o.a. omdat dit visum een gunst en geen recht is.

Dat betekent dat het meestal ook niet nuttig is om een beroep aan te spannen bij de Raad voor vreemdelingenbetwistingen.

Ik raad je aan om klacht neer te leggen bij de Federale ombudsman: die neemt dan contact met DVZ en probeert te onderhandelen. Indien zij DVZ kunnen overtuigen dat er voldoende garanties zijn dat dochter en kleindochter België zullen verlaten na het verstrijken van het visum, dan kan dat misschien lukken.

Ik kan het je niet garanderen maar het is het proberen waard.

Back to top
michiel54

PostPosted: Fri 22 Jul 2016 - 13:39    Post subject: Visum geweigerd Reply with quote

Bedankt "jungle" voor de reactie en de raad .
Ik heb zonet heel ons verhaal richting Federale Ombudsman gezonden .
Groeten .

Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Fri 22 Jul 2016 - 13:57    Post subject: Visum geweigerd Reply with quote

Ik hoop dat het lukt.

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 03:01    Post subject: Visum geweigerd

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Visum is geweigerd, wat nu? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation