Hulpgroep Gezinshereniging

Dit forum wordt binnenkort gestopt.

In een eerste fase zullen geen nieuwe leden zich kunnen registreren maar zal ik verder antwoorden aan bestaande leden.

In een tweede fase wordt het forum volledig gestopt.

Je kan met al je vragen terecht bij de volgende organisaties:

Kruispunt-MI

Andere organisaties

Hulpgroep Gezinshereniging Forum IndexPortalFAQMemberlistUsergroupsSearchRegisterLog in to check your private messagesLog in

Gezinshereniging met minderjarig Belgisch kind

Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Minderjarigen
Previous topic :: Next topic  
Author Message
Marge

PostPosted: Sun 17 Jul 2016 - 13:32    Post subject: Gezinshereniging met minderjarig Belgisch kind Reply with quote

Beste, mijn partner heeft zij zoon van 13 jaar uit de Dominicaanse republiek naar Belgie gehaald. Mijn partner en ik wonen feitelijk samen. Mij partner heeft onlangs de Belgische nationaliteit gekregen. Zij zoon is nu officieel ook Belg. Kan de moeder nu vanuit de Dominicaanse republiek gezinshereniging met haar Belgische zoon aanvragen? Zij en mijn partner zijn dus niet samen. Zij kan dus niet bij ons wonen. Hoe gaat dat dan in zijn werk?

Back to top
Publicité

PostPosted: Sun 17 Jul 2016 - 13:32    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Jungle
Administrateur

PostPosted: Sun 17 Jul 2016 - 16:54    Post subject: Gezinshereniging met minderjarig Belgisch kind Reply with quote

Hallo en welkom op het forum.

De moeder kan inderdaad gezinshereniging vragen met haar minderjarig Belgisch kind. En dat is een vrij makkelijke procedure want daar zijn geen voorwaarden voor huisvesting, inkomen of ziekenkas.

Hiervoor moet zij enkel de verwantschap bewijzen alsook het bestaan van een gezinscel.

Zij moet hiervoor niet met haar kind noch met de andere ouder in België samenwonen. Zij mag na aankomst in België een woning huren, OCMW steun vragen indien nodig, werken...

Er wordt wel verwacht dat ze het bestaan van de gezinscel bewijst. In principe volstaat het te bewijzen dat zij regelmatig contact met haar kind heeft. Indien zij financieel bijdraagt aan de opvoeding van het kind sinds het kind in België verblijft, mag ze daarvan ook de bewijzen toevoegen.

Ik geef je hier een link waar alles uitgelegd is: http://www.kruispuntmi.be/thema/gezinshereniging/je-bent-familielid-van-een…

Indien DVZ moeilijk doet ivm het bestaan van de gezinscel, kan zij beroep doen op de Federale ombudsman. Die kan dan met DVZ negotiëren om het probleem op te lossen.

Idem indien de ambassade te Kingston lastig doet, dan is het best beroep te doen op de Federale ombudsman.

Als je nog vragen hebt, laat gerust weten.

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 03:13    Post subject: Gezinshereniging met minderjarig Belgisch kind

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Hulpgroep Gezinshereniging Forum Index -> UW VRAGEN -> Minderjarigen All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Create forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation